| Wahacze w 156 - tylny tylnyData dodania 2005-04-17 Galeria Autor: Marek | Tytułem wstępu - bardzo częsty ´ficzer´ w 156 - stuka coś z tyłu :) Po wyeliminowaniu latającej w bagażniku gaśnicy, sprawdzeniu luzów na tulejach zwrotnicy - lokalizujemy luz na wahaczu tylnym tylnym (z tyłu auta są 2 pary wahaczy, przednie tylne i tylne tylne) - w ekstremalnym wypadku na słabej jakości zamiennikach podczas jazdy potrafi ´chochelka´ spaść z tulei (zdjęcie 002 i 003) i nam może postawić koło w poprzek ;/
W takim wypadku można spróbować samemu wymienić rzeczony wahacz
1. Odkręcamy odpowiednie koło :)
2. Wspomagamy się WD40 lub podobnym - psikamy na śrubę (nakrętkę) pokazaną na zdjęciu nr 4 oraz na śrubę pokazaną na rysunku nr 5.
3. Zaczynamy od odkręcenia nakrętki ze zdjęcia nr 4 - znajduje się za osłoną tarczy, bliżej przodu auta. (może być ciężko)
4. Po odkręceniu rzeczonej nakrętki - wyjmujemy drugą stroną całą śrube (można sobie pomóc wybijakiem + młoteczek). Trzeba sobie zapamiętać kolejność podkładek! Jedną stronę mamy zdjętą :)
5. Odkręcamy nakrętkę pokazaną na zdjęciu nr 5 (również może być ciężko) - jest to nakrętka samozaciskowa (wg kanonów sztuki można jej używać tylko raz) więc wypadałoby się zaopatrzyć wcześniej w nową (jeżeli ktoś wie jaka to jest to proszę o informacje, ja wziąłem do porównania starą i dobrali mi odpowiednią w metalowym) :)
6. Zdejmujemy ´chochelke´.
7. Można lekko przeczyścić śruby za pomocą np wd40
8. Zakładamy nowy wahacz w odwrotnej kolejności - najpierw śruba pod autem, potem śruba przy osłonie tarczy hamulcowej.
Uwagi.
1. najlepiej auto mieć na podnośniku który wywinduje całe auto do góry - ja miałem na sztywnych ´pseudorajdowych´ słupkopodnośnikach i dodatkowo zabezpieczone kołem + drewienkami pod autem - ale w takiej sytuacji ryzyko zsunięcia się auta jest większe niż przy normalnym elektrycznym podnośniku (no i ta gimnastyka :).
2. Czas roboty - pierwszy raz ok 2h (brak doświadczenia, zapieczone śruby, niewygodna pozycja) - następne razy - ok 20-30 min. razem ze ściąganiem i zakładaniem koła :)
3. Polecam kupić oryginalne wahacze - zamienniki są niebezpieczne (wahacz potrafi spaść z tulei) i mało trwałe
4. Możliwe przyczyny stuków (od najmniej kosztownych):
- lata coś w bagażniku, komorze koła zapasowego lub pod siedzeniami
- tuleja zwrotnicy - widoczna na zdjęciu nr 4 pod nakrętką
- któryś z wahaczy (´chochelek´)
- poduszki amortyzatora (koledzy z Katowic odkryli patent jak się tego rodzaju stuków pozbyć na dłużej - będe pewnie niedługo testwał to to opisze)
- coś mniej typowego - wydech, obejma baku itp - trzeba kombinowac :(
Przydatne numerki i ceny:
Wahacz tylny tylny (prawy i lewy) - 51749713 - ok 200 pln w aso
Wahacz tylny przedni (prawy i lewy) - 60639903 - ok 190 pln w aso
| Data dodania 2005-04-17 Galeria Autor: Marek |
Nie odpowiadamy za jakiekolwiek szkody wynikłe ze stosowania wyżej wymienionych informacji. Nie jesteśmy zawodowymi mechanikami, chętnie wysłuchamy wszelkich uwag na temat powyższego tekstu.
|
|
|