To my :)
| | | | |

Drużyna


Park maszynowy

więcej 

Co byś wybrał(a)?
Fiat 124 Spider 1.4 MultiAir
Fiat 124 Spider 1.4 MultiAir
czy
Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo
Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo

Wymiana tarcz i klocków hamulcowych - przod 155-tki

Data dodania 2003-05-17 Galeria Autor: Wojtek
Ponieważ tył został już załatwiony, przyszedł czas na wymianę hamulców z przodu, Mirek zdecydował się na wersję „light” czyli wymianę samych klocków, ale ponieważ opis ten będzie bazował głównie na poprzednich poradach związanych z wymianą tarcz i klocków tylnych a konstrukcja przodu i tyłu jest prawie identyczna to bazując na poprzednim opisie każdy inteligentny alfista poradzi sobie z wymiana także i przodu.
Standardowo zaczniemy od spisu potrzebnych narzędzi

1) Klucz nasadkowy 13 z grzechotką
2) Klucz 16’stka
3) Klucze imbusowe (niestety rozmiarów nie pamiętam)
4) Klucz 12’stka
5) Szczotka druciana (dla ułatwienia może być wiertarka z odpowiednią szczotkową końcówką)
6) ¦ciągacz do tarcz
7) Zestaw do wciskania tłoczków
8) Smar wysokotemperaturowy do tłoczków (zazwyczaj sprzedawany w takich małych kubeczkach jak swego czasu leki na zapalenie ucha)
9) Pasta miedziana (smar) może być w sprayu
10) Płyn do czyszczenia zacisków

Jak widać lista prawie identyczna z poprzednią lecz tym razem używamy zestawu do wciskania tłoczka a nie do wkręcania.
Nie przedłużając opisu powiem, że koniecznym jest przeczytanie poprzedniego, tutaj natomiast w telegraficznym skrócie:

Zdejmujemy koło oceniamy stan całego zestawu (zdjęcie 01) zdejmujemy zacisk (zdjęcie 02) oceniamy stan tarczy (zdjęcie 03) następnie wymieniamy wszystko zgodnie z instrukcją obsługi tyłu. W odróżnieniu natomiast od zestawu tylnego przedni tłoczek nie jest wkręcany lecz wciskany. Aby wcisnąć tłoczek, potrzeba zaopatrzyć się w profesjonalne narzędzie do tego celu z tzw kontrśrubą, lub też wykonać taki we własnym zakresie. W naszym przypadku wykorzystujemy ślimaka z kontrśrubą z rozłożonego imadła stolarskiego oraz klucz francuski. Zestaw uwieczniony na (zdjęciu 04) naprawdę działa tłoczki wlazły jak w masło :), natomiast stan Mirkowych klocków na (zdjęciu 05)

Update 19.06.2004
Na łamach listy klubowej Michał K. z Pyrateamu podesłał bardzo ważną uwagę dotyczącą klocków Ferodo DS Performance
"...Ferodo DS Performance są klockami kierunkowymi. Na dwóch klockach w
komplecie (po jeden na każdą stronę) w blaszce znajdującej się na tylniej
powierzchni klocka jest wycięta strzałka wskazująca kierunek w jakim powinny
być one zamontowane. Strzałka ta (wycięcie w blaszce) była tak duża, że
tłoczek trafiał jednym ze swoich boków idealnie w nią, przez to klocek od
strony tłoczka był nierównomiernie dociskany do tarczy i sobie stukał o
nacięcia.... , ... Podsumowując: klocki Ferodo DS Performance trzeba zakładać w zacisku w ten
sposób by klocek ze strzalką znajdował się po stronie gdzie nie ma tłoczka!
Drugi klocek jest jak najbardziej zwyczjany tzn. ma blaszkę na całej prawie
powierzchni"

Zdjęcia:
Ostre i wyraźne autorstwa Marka
Zamazane i niewyraźne autorstwa Mirka ;))) (poważnie) ;)

Data dodania 2003-05-17 Galeria Autor: Wojtek
Nie odpowiadamy za jakiekolwiek szkody wynikłe ze stosowania wyżej wymienionych informacji. Nie jesteśmy zawodowymi mechanikami, chętnie wysłuchamy wszelkich uwag na temat powyższego tekstu.


Spotkania

więcej 

Porady techniczne

więcej 

Przepisy kulinarne

więcej