To my :)
| | | | |

Drużyna


Park maszynowy

więcej 

Co byś wybrał(a)?
Lancia Kappa 2.0 I.E 20V TURBO
Lancia Kappa 2.0 I.E 20V TURBO
czy
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v

Wahacze w 156 - tylny tylny

Data dodania 2005-04-17 Galeria Autor: Marek
Tytułem wstępu - bardzo częsty ´ficzer´ w 156 - stuka coś z tyłu :) Po wyeliminowaniu latającej w bagażniku gaśnicy, sprawdzeniu luzów na tulejach zwrotnicy - lokalizujemy luz na wahaczu tylnym tylnym (z tyłu auta są 2 pary wahaczy, przednie tylne i tylne tylne) - w ekstremalnym wypadku na słabej jakości zamiennikach podczas jazdy potrafi ´chochelka´ spaść z tulei (zdjęcie 002 i 003) i nam może postawić koło w poprzek ;/
W takim wypadku można spróbować samemu wymienić rzeczony wahacz

1. Odkręcamy odpowiednie koło :)
2. Wspomagamy się WD40 lub podobnym - psikamy na śrubę (nakrętkę) pokazaną na zdjęciu nr 4 oraz na śrubę pokazaną na rysunku nr 5.
3. Zaczynamy od odkręcenia nakrętki ze zdjęcia nr 4 - znajduje się za osłoną tarczy, bliżej przodu auta. (może być ciężko)
4. Po odkręceniu rzeczonej nakrętki - wyjmujemy drugą stroną całą śrube (można sobie pomóc wybijakiem + młoteczek). Trzeba sobie zapamiętać kolejność podkładek! Jedną stronę mamy zdjętą :)
5. Odkręcamy nakrętkę pokazaną na zdjęciu nr 5 (również może być ciężko) - jest to nakrętka samozaciskowa (wg kanonów sztuki można jej używać tylko raz) więc wypadałoby się zaopatrzyć wcześniej w nową (jeżeli ktoś wie jaka to jest to proszę o informacje, ja wziąłem do porównania starą i dobrali mi odpowiednią w metalowym) :)
6. Zdejmujemy ´chochelke´.
7. Można lekko przeczyścić śruby za pomocą np wd40
8. Zakładamy nowy wahacz w odwrotnej kolejności - najpierw śruba pod autem, potem śruba przy osłonie tarczy hamulcowej.

Uwagi.
1. najlepiej auto mieć na podnośniku który wywinduje całe auto do góry - ja miałem na sztywnych ´pseudorajdowych´ słupkopodnośnikach i dodatkowo zabezpieczone kołem + drewienkami pod autem - ale w takiej sytuacji ryzyko zsunięcia się auta jest większe niż przy normalnym elektrycznym podnośniku (no i ta gimnastyka :).
2. Czas roboty - pierwszy raz ok 2h (brak doświadczenia, zapieczone śruby, niewygodna pozycja) - następne razy - ok 20-30 min. razem ze ściąganiem i zakładaniem koła :)
3. Polecam kupić oryginalne wahacze - zamienniki są niebezpieczne (wahacz potrafi spaść z tulei) i mało trwałe
4. Możliwe przyczyny stuków (od najmniej kosztownych):
- lata coś w bagażniku, komorze koła zapasowego lub pod siedzeniami
- tuleja zwrotnicy - widoczna na zdjęciu nr 4 pod nakrętką
- któryś z wahaczy (´chochelek´)
- poduszki amortyzatora (koledzy z Katowic odkryli patent jak się tego rodzaju stuków pozbyć na dłużej - będe pewnie niedługo testwał to to opisze)
- coś mniej typowego - wydech, obejma baku itp - trzeba kombinowac :(

Przydatne numerki i ceny:
Wahacz tylny tylny (prawy i lewy) - 51749713 - ok 200 pln w aso
Wahacz tylny przedni (prawy i lewy) - 60639903 - ok 190 pln w aso

Data dodania 2005-04-17 Galeria Autor: Marek
Nie odpowiadamy za jakiekolwiek szkody wynikłe ze stosowania wyżej wymienionych informacji. Nie jesteśmy zawodowymi mechanikami, chętnie wysłuchamy wszelkich uwag na temat powyższego tekstu.


Spotkania

więcej 

Porady techniczne

więcej 

Przepisy kulinarne

więcej