To my :)
| | | | |

Drużyna


Park maszynowy

więcej 

Co byś wybrał(a)?
Maserati Quattroporte S
Maserati Quattroporte S
czy
Lancia Delta Di T-Jet
Lancia Delta Di T-Jet

Wymiana termostatu w TS-ach

Data dodania 2004-05-10 Galeria Autor: Wojtek
Tym razem wymieniamy termostat.
Czynność ta wbrew pozorom jest bardzo prosta, i wprawnemu majsterkowiczowi nie zajmie więcej niż 30 minut pracy. Robota jest troszkę mokra więc trzeba się na to przygotować. Objawy oraz skutki uszkodzonego termostatu wraz z krótkim opisem wymiany znajdują się w FAQ klubowym link znajduje się Tutaj

Z niezbędnych narzędzi potrzebny bedzie klucz nasadkowy 13 (do odkręcenia termostatu od głowicy) klucz 16 lub 17 do wykręcenia czujnika temperatury płynu chłodniczego oraz zestaw kluczy do odkręcenia opasek, silikon odporny na wysokie temperatury (czarny lub czerwony)

Warto w tym miejscu jeszcze wspomniec że należy zaopatrzyć sie w sklepie motorycazyjnym lub tez innym narzędziowym w opaski zaciskowe różnych średnic. Oraz płyn do chłodnicy typu wcześniej stosowanego i/lub wodę destylowaną.

W pierwszej kolejności (przy braku podnosnika) jakieś naczynie pod samochod w miejsce termostatu, następnie przy schlodzonym już silniku odkręcamy (bądż tez w inny sposób (u mnie trzeba było jedna opaske zniszczyć) ) zdejmujemy wszystkie oaski zaciskowe z termostatu. Następnie zdejmujemy przewody elastyczne (gumowe) z tym może być czasem mały problem, dlatego warto przy tej czynności (aby ułatwić sobie zycie) podważyć w miejscu zaciśnięcia małym śrubokrętem.

Najlepiej w jako pierwszy sciągnąć przewód ze zdjęcia 5 (skrajny dolny), odczekac aż płyn wycieknie do naczynia pod autem a nastepnie posciągać resztę przewodów (jest ich sumarycznie 6)

Jeszcze zanim odkręcimy termostat wykręcamy czujnik temperatury (widoczny na zdjęciu nr 2 (ta zielona końcówka))

Termostat przymocowany jest do glowicy dwiema śrubami (foto 2 oraz 3).

Nowy termostat (foto 6,7,8) montujemy przykrecamy w miejsce starego uprzednio przesamrowywując uszczelke termostatu (to okrągłe coś na zdjęciu 7 i 8) silikonem (uszczelka często nie wystarcza).

skręcamy wszystko do kupy w kolejności odwrotnej do demontażu, dolewamy utracony płyn chłodniczy i odpalamy silnik. Po osiągnięciu 82 st celsjusza termostat otwiera obieg, po chwili kiedy wypełni się także chłodnica może zaistnieć potrzeba dolania jeszcze płynu do zbiornika.

Minęło właśnie 30 minut które wg Pana Mirosława to zdecydowanie za krótko na wymianę termostatu ;)

Data dodania 2004-05-10 Galeria Autor: Wojtek
Nie odpowiadamy za jakiekolwiek szkody wynikłe ze stosowania wyżej wymienionych informacji. Nie jesteśmy zawodowymi mechanikami, chętnie wysłuchamy wszelkich uwag na temat powyższego tekstu.


Spotkania

więcej 

Porady techniczne

więcej 

Przepisy kulinarne

więcej